piątek, 30 lipca 2010

Easter egg - Science Dog w TWD

Kojarzycie Science Doga? Tego psa-naukowca z odrzutowym plecakiem, który pojawił się w krótkich epizodach w Invincible #25, #50, #75 i przewijał się wielokrotnie w tle na kartach tej serii? Tego o którym pisałem w tych kilku miejscach? Otóż jak możecie pamiętać, Science Dog to pierwsza postać wymyślona przez Kirkmana, która niestety nie pojawiła się jeszcze we własnej serii, a do której scenarzysta ten ma ogromny sentyment i stara się zaznaczać jego obecność gdzie się tylko da. Czy to na plakatach w pokoju Marka Graysona, czy jako pluszak w pokoju Atomowej Evy, czy też nawet jako kompan do gry w bilarda w barze, w którym Święty Mikołaj topi smutki. Jest jeszcze jedno miejsce, gdzie uwielbiany przez wszystkich antropomorficzny poszukiwacz przygód zaznaczył swą obecność (niekoniecznie ciepłym moczem).

Żywe Trupy, The Walking Dead - seria, z którą Kirkversum nie ma nic wspólnego, również może odnotować symboliczny występ tego sympatycznego bohatera. Na trzeciej okładce serii, gdzie cała rodzinka Grimes stoi uzbrojona po zęby, najmłodszy z nich - Carl, ma na sobie koszulkę z symbolem Science Doga - odcisk łapy, wokół której krążą elektrony. Przez pewien czas chłopak nosi tę koszulkę również w samej serii (o tutaj). Jest to więc drugi (a w zasadzie pierwszy) taki występ gościnny na łamach tej serii. Innym był oczywiście Niezwyciężony.
 
Może nie byłoby w tym nic aż tak nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że koszulka z tym samym logiem pojawi się również w serialu na podstawie "Żywych Trupów". Na teaserach promujących show stacji AMC doskonale ją widać. Sam Kirkman był zaskoczony tym faktem: To zabawna sprawa. Wylądowałem w przebieralni, szedłem obok i zobaczyłem tę koszulkę. Pomyślałem: "Co?!". Zrobiłem zdjęcie i wysłałem je Cory Walkerowi. To jest naprawdę świetne, ale myślę, że AMC technicznie nie posiada praw do tego logo, ale nie zamierzam interweniować. Jest ładne. I jest świetną niespodzianką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz