piątek, 6 stycznia 2012

Drugi roczek

Jakoś tak zupełnie niespostrzeżenie, równo tydzień temu, minął już drugi rok istnienia niniejszego bloga. Z perspektywy prowadzącego był on nieco nużący, z wieloma chwilami zwątpienia i kryzysami. Oj, jak mi się nie chciało... Przyznam, że praktycznie nic z poprzednich założeń i obietnic składanych samemu sobie, nie zostało wypełnione w 2011. Miało być więcej publicystyki, ukończenie stałych rubryk, wywiady i inne. Codzienne życie sprowadziło mnie do parteru i jedynie newsowanie wychodziło mi w miarę dobrze.


Było jednak kilka fajnych momentów, z których jestem naprawdę dumny. Najważniejszym jest oczywiście wydanie na naszym rynku Narodzin Gubernatora (troszeczkę w tym mojej zasługi), do którego miałem przyjemność napisać wstępniak (no i objąć patronatem - dzięki czemu blogasek zareklamował się na pięciu tysiącach okładek), start Kirkmanii na Facebooku (cieszącej się największą popularnością wśród zagraniczniaków) no i rzecz jasna zagoszczenie na stałe The Walking Dead, które przyczyniły się do znacznego wzrostu popularności tej stronki. Do sukcesów zaliczam też kolejne kilka osób, które zaczęły przygodę z Niezwyciężonym i chyba to cieszy mnie najbardziej. Dziękuję też wszystkim komiksowym artystom, którzy zgodzili się wziąć udział w polskiej edycji raportu z Devianta. W tym roku będzie kolejna, więc zapraszam chętnych do udziału.

Planów na ten rok jest chyba więcej niż ostatnio, a czy cokolwiek z nich zostanie zrealizowane, czas pokarze. Tym razem nie będę nic obiecywał, ani postanawiał, bo jak widać nie ma to większego sensu. Po prostu może będzie więcej niespodzianek. Zaglądajcie tu często, nawet jak nic się nie dzieje, archiwum pełne jest fajnych ciekawostek, o których możecie nie mieć jeszcze bladego pojęcia. Czytajcie Invincible i inne komiksy z Image, są o wiele lepsze niż te z Marvela i DC (a potem piszcie recenzje i ślijcie do mnie).

Na koniec kilka obowiązkowych statystyk. Mam już 26 jawnych obserwatorów w sieci Google (wzrost o 11  w stosunku do poprzedniego roku) i 170 na Kirkmanii. 188 komentarzy i 90-150 odwiedzin dziennie (do tej pory blog był wyświetlany prawie 43 500 razy). Najczęściej odwiedzanymi psotami były:
Szkice #1 - zakochani 366 wyświetleń
Raport z DeviantArt #50 - edycja polska 293 wyświetlenia

Najwięcej wejść zanotowałem z:
google.pl - 5212 wejść
komiksiki.blogspot.com - 1924 wejść
facebook.com - 1016 wejść

Najwięcej odwiedzających z:
Polski - 35 065
USA -  3 886
Wielkiej Brytanii - 664
Francjii - 533

2 komentarze:

  1. Dopisz mnie też do swojej listy osób, które zaczęły czytać "Niezwyciężonego" dzięki temu blogowi :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezmiernie miło mi to słyszeć :) Z kolei ja dzięki Tobie zacząłem czytać Locke & Key - więc jesteśmy kwita ;)

    OdpowiedzUsuń